Partnerprogram kiválasztása
A partnerprogramok olyan szolgáltatások, ahol egy adott cég termékeit hirdetve jutalékot kapunk az eladások után. Míg a fix díjas vagy megjelenés után fizető hirdetéseknél nem fontos, hogy a hirdetés kapcsolódjon a lapod témájához, a kattintás alapú hirdetéseknél pedig a relevancia mellett csak magának a hirdetésnek minősége érdekes, addig a partnerprogramok esetében sokkal körültekintőbben kell eljárni, ha pénzt is akarsz keresni. Mire érdemes figyelni?
- A hirdetett termék kapcsolódjon minél jobban az oldalad, vagy az adott lap témájához! Ha a látogató nem érdeklődik a termék iránt, nagyon kicsi esély lesz arra, hogy ha át is kattint, vásárolni fog.
- Legyen minőségi a hirdetett oldal! Hiába kapcsolódik a téma a lapodhoz, ha a webshop rosszul van kivitelezve, drága vagy mondjuk nem működik mobiltelefonról. Ilyen esetben a hirdetés rosszul fog teljesíteni, és kis eséllyel tudsz csak vásárlót szerezni az oldalnak.
- Figyelj rá, hogy milyen kapcsolatfelvételi módra akar rábeszélni a hirdetett oldal! Ha a lapon arra próbálnak rábírni, hogy telefonon vagy e-mailben rendeljen a látogató, akkor ezzel megkerülik az online felületet, ami után jutalékot kapnál. Fontos, hogy a weboldal is úgy legyen kialakítva, hogy a pénzedhez juthass.
- Óvakodj a kuponoktól! Ha a webshopon vannak kuponok, előfordulhat, hogy a látogató rákeres a neten a bolt nevére és a kupon szóra. Ilyenkor megeshet, hogy egy kuponos oldalról is átkattint a boltra, vagy az ott található kupon használata a kuponos oldalhoz köti a látogatót. Bármelyik is történik, a jogos jutalékod így a kuponos oldalhoz kerülhet.
- Nézd meg, hogy miért jár a jutalék! Előfordul, hogy csak bizonyos termékek után fizetnek, mások után azonban nem. Ha épp a legvonzóbb termékek esnek kívül a jutalékrendszerből, csak elvétve fogsz tudni pénzt keresni.
- Ügyelj a technológiára! Nézd meg, milyen módon követi a tőled érkező látogatókat az oldal! A legtöbb esetben sütiket szoktak használni, aminek van egy lejárati ideje. Nem mindegy, hogy átkattintástól számítva csak pár nap vagy akár pár hónap is rendelkezésre áll-e a látogatónak a tényleges vásárlásra. Sokan nem döntenek azonnal, ezért ha túl rövid a határidő, jelentős bevételtől eshetsz el. Ugyanígy gond lehet, ha nem sütiket, hanem valamilyen szokatlan megoldást használnak, például IP címet (ami változik) vagy olyan űrlapot, amit azonnal ki kell töltenie az oda érkezőnek.
- Ellenőrizd a minimum kifizetési összeget! Néha ez olyan magas, hogy csak a legnagyobb weboldalaknak van esélye valaha is elérni, a többiek pedig feleslegesen vitték a látogatókat. Nézd meg azt is, hogy mekkora jutalék jár a vásárlások után, hiszen ez is befolyásolja, hogy elérhető-e a limit.
- Olvasd el a teljes szerződést, vagy ha úgy tetszik, a "kisbetűs részeket"! Előfordul, hogy olyan feltételek vannak a szerződésben, ami alapján a kifizetési limit elérésekor fizetés nélkül kirúghatnak, mert nem tartottad be a vállalásokat. Kiköthetik például, hogy egyetlen konkurenciájukra sem mutathat link az oldaladról.
Ha a partnerprogram megfelelőnek tűnik, futtasd egy ideig, és nézd meg, hogyan teljesít! Lehet, hogy kisebb változtatások után sokkal többet kereshetsz a termékkel, de az is kiderülhet, hogy valamiért nem vesz senki sem rajtad keresztül termékeket.
Ha tetszett a cikk, kövess minket a Facebookon is, hogy ne maradj le a frissítésekről!
Nyilatkozat: Az oldalon szereplő egyes linkek használata után jutalékot kapok. Ez a jutalék semmiben sem befolyásolja a linkek használóinak bevételeit.